سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پست ترین دانش، آن است که از زبانت در نگذرد و والاترین دانش، آن است که در اعضا و جوارح پدیدار گردد . [امام علی علیه السلام]

مجله جوک سرا

نقش آب در بتون

آب در برابر سیمان واکنش نشان می دهد و باعث چسبیدنت سیمان به توده های جامد دیگر می گردد.

از لحاظ تئوریکی آب، برای ترکیب کامل سیمان برابر با آب می باشد. نسبت سیمان تقریبا 3/0 می باشد که باعث تولید بتونی می گردد که تقریبا کارآمد نیست. برای اینکه بتوانیم آن را به حد دلخواه نرم نمائیم لازم است که آب را با ترکیبات شیمیایی در بتون مخلوط کنیم.

همچنین استفاده بیش از حد از آب ممکن است که بروی کیفیت بتونی خوب اثر بگذارد. نسبت آب به بتون (w/c) به صورت وزن آب آزاد تقسیم بر وزن بیان می شود. آب آزاد در بتون آبی است که در اثر ترکیب شیمیایی با سیمان بوجود می آید. که آن شامل آبی است که به بتون برای آمیختن ترکیبات افزوده می شود. این قضیه شامل آبی را که به وسیله سوراخ ها و منافذ ساخته شده جذب نمی شود. نسبت آب به بتون یکی از مهمترین جنبه هایی استه که بروی خواص دیگر تاثیر می گذارد.

بعضی از انواع خواص بتون که بروی نسبت آب در بتون تا موثرند عبارتند از:

  • میزان پایداری و استقامت (استحکام)
  • آب رفتگی و افت
  • نفوذ پذیری
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • ایستادگی سولفات
  • مقاومت در برابر یخ زدگی

استحکام بتون تقریبا به صورت کلی بروی نسبت آب در بتون موثر است. استحکام در این نسبت به طور معکوس عمل می‌کند و نسبت آب در بتون را کاهش می دهد و استحکام افزایش می یابد. به همین دلیل است که تعیین قوسها و منحنی ها فراهم می شود. و مقاومت های بتون ها تخمین زده می شود اگرچه نسبت آب در بتون به وسیله انواع مختلف سیمان شناخته شده است.

این اشتباه است که اگر بتون به صورت متراکم و فشرده باشد یک مثال برای نشان دادن ارتباط میان نسبت آب در سیمان و فشار و استحکام آن در شکل شماره 1 نشان داده شده است.

شکل شماره 1

ارتباط میان نسبت آب در بتون و فشردگی و استحکام 1 نشان می دهد. در اواخر روزهای بیست و هشتم وقتی که میزان آب رفتگی افزایش یافته پیدا می‌کند نسبت آب در بتون تاثیر مهم و چندانی بروی آن نمی گذارد. به هر حال در مرحله آخر افزایش آب رفتگی با افزایش نسبت آب در بتون همراه است. (شکل شماره 2)

نسبت اب در بتون همچنین بروی نفوذ پذیری بتون تاثیر می گذارد. به طوری که نسبت آب در بتون را تا 5/0 افزایش می دهد. (شکل شماره 4) این می توان به صورتی به نظر برسد که نسبت آب در بتون کمتر از 5/0 باشد و نفوذپذیری نیز پائین تر می آید و تاثیر چندانی بروی تغییرات آب در بتون نمی شود به هر حال در نسبت آب در بتون میان 5/0 تاثیر نفوذ پذیری بیشتر است. که به وسیله تغییرات آب در بتون صورت می گیرد.

گروه QCL

یادداشت های تکنیکی گروه QCL

نقش آب در بتون

مارس 99

شکل شماره 20: تاثیر آب در بتون بروی آب رفتگی و افت سیمان را نشان می دهد.

شکل شماره 3: تاثیر آب در بتون و تراکم اجزا آن بروی آب رفتگی

مقاومت در برابر فرسایش یکی از مهمترین ملاک ها برای بتون (طبقات، جاده ها، پیاده رو ها، ساختارهای هیدرولیکی و ) می باشد در شکل شماره 5 دیده می شود که افزایش آب در بتون باعث کمتر افزایش پیدا کردن وزن شده است که این مسئله مقاومت در برابر فرسایش را کاهش می دهد.

شکل شماره 4:

ارتباط میان نفوذپذیری و نسبت آب در بتون را در ترکیبات سیمانی نشان می دهد.

شکل شماره 5:

تاثیر آب و بتون بروی وزن- بتون در برابر فرسایش به وسیله استفاده از سه روش احتمالی.

توانایی سیمان پروتلند بر وری سولفات به وسیله ترکیبات شیمیایی هدایت می شود. سمیان مخصوصی (نوع SR) در استرالیا ساخته می شود که طبق استاندارد As 3972 طراحی شده است. که در برابر حمله های سولفات مقاومت می‌کند. بافت سیمان در بتون همچنین تاثیر مهمی بروی مقاومت سولفات در طی تاثیر آب بر بتون می گذارد. اگر آب بر بتون افزایش یابد حجم بتون کاهش پیدا می‌کند. نفوذپذیری کاهش می یابد. و همچنین مقاومت سولفات نیز کاهش می یابد. تاثیر آب بر بتون در شکل 6 نشان داده شده است.

تاثیر آب در بتون در پسرفت و خراب شدن بتون هایی که به وسیله خاک های سولفاته شده حمل می شوند. تاثیر آب در بتون در برابر یخ زدگی به صورت مستقیم می باشد. به هر حال این تاثیر برای بتون منفی می باشد و برای آب در بتون بالاتر از 45% درصد می باشد. این توضیح در شکل شماره هفت 7 جایی که این مقاومت به صورت ارقام یخ زدگی برای وزنی حدود 25% در آزمایشات نمونه برداری لازم است نشان داده شده است.

شکل شماره 7

تاثیر آب در بتون در برابر مقاومت یخ زدگی بتون در 28 روز افزایش آب در بتون را نشان می دهد و کاهش مقاومت یخ زدگی در هر دو صورت عادی و هواگیری بتون را نشان می دهد.

از میان این اطلاعات به وضوح می توان فهمید که مشتقات آب در بتون تاثیرات اصلی را بروی بتون می گذارد. در طی این تاثیر نسبت آب در بتون باید به صورت دقیق برای ساخت کیفیت بهتر بتون برای تقاضای بیشتر کنترل می شود.

1100 سری های پاک شده

زیر ساخت، پایه، پایه آبی بتون و تکریبات آن برای بهسازی

توصیف:

مهر محکم 110 سری های پاک کننده پایه آبی بتون ترکیبات بهسازی آن به وسیله زیر ساخت ها هیدروکربن هایی تامین می شود. و ممکن است بر روی سطح های درونی، بیرونی، قائم و عمودی و افقی بتون مورد استفاده قرار گیرد. در این هنگام آنها به شکل مایع در می آیند و به بهترین وجه در بتون قرار می گیرند. و اجازه می دهد که سیمان به بهترین صورت قرار گیرد. یادداشت بعد از حدوداً 4 هفته پوسته بتون شروع به شکست شیمیایی می‌کند. وقتی که دوایر بتون کامل می شوند پوسته شروع به پراکنده شدن از قسمت سطح می‌کند. این تغییرات معمولا 3 تا 5 هفته دیگر در زیر شرایط و محیط عادی صورت می گیرد.

سری های پاک کننده 1100 به طور ماکزیمم حدود 350 1/g برای تشکیل ترکیبات بتون نیاز دارد که به وسیله نقش as. EPA صورت می گیرد.

استفاده ها 8

سری های 1100 پاک کننده در هر دو مورد برونی و درونی جائی که نقاشی می شود قسمت های کشسان آجرها و طبقاتی که بعداً ساخته می شود. به خاطر اختلافات عرضی نقاشی ها و چسبنده بودن برای فرش کردن کف و آجرهایی که مورد استفاده قرار می گیرند چسبانده می شود. برای ارتباط تولید کننده سیستم طبقاتی کاربردی برای رضایت متقاضیان صورت می گیرد. و همیشه یک تست تقاضا پیشنهاد می شود.

ویژگی ها و فوائد:

  • هنگامی که کاربردی عملی آنها یک نوار رطوبت ناپذیر می سازند به طوری که کیفیت آب نگاهدارنده را بهتر می‌کند.
  • فراهم کردن و آماده سازی بر استفاده کردن درست پایه های آبی ترکیبات
  • ساختن سخت بتون برای کم کردن میزان فروریزی، خرابی و دیگر ضایعات.
  • بالا بدرن عملکردها و فعالیت های بتون به وسیله مهر کردن آن در مرحله اجرایی برای عمر بیشتر
  • پینشهاد یک قدرت فشارنده بر قدرت تراز بتون
  • افزایش قدرت کشسان برای مقاومت بیشتر در مقابل شکستن و خرابی سطوح
  • مقاومت در برابر خراشیدگی و سائیدگی و حوادث فاسد کننده نمک ها و شیمیایی که باعث کاهش افت و آب رفتگی می شود.
  • می توان به سرعت و به آسانی اسپری تبلیغاتی و قراردادی که در دسترس وجود دارد آنرا مهیا کرد.
  • فرمولاسیون ها همیشه با رنگ قرمز که زود پاک می شود اضافه می شود.

Voc از Voc فعلی و کنونی کمتر است از 20 Q/L

خصوصیات

AstMCSOS نوع 1 طبقه های A و B

(نوع 1 همیشه در دسترس است)

AashioMa48 نوع 1 طبقه های 1 و B

در نوع 1 همیشه در دسترس است

بسته بندی کردن:

5 گالن (3،180 لیتر) دلو

55 گالن (20 ،208 لیتر)

امکانات فیزیکی

زمان ترسیم کردن، ترسمی کردن حدودا 2/1-1 ساعت طول می کشد

ابزارهای کاربردی

اسپری کننده قدرتی                       اسپری کننده دستی

خطوط و احتیاط ها:

از انجماد جلوگیری می شود. در صورتی که دمای بتون کمتر از 40 درجه فارنهایت باشد استفاده نشود. از ترکیب با موادی که شامل حل کننده ها هستند جلوگیری شود. اضافه کردن و رقیق کردن ترکیبات به هیچ وجه نباد صورت گیرد سطح ها ممکن است در این طی بیرنگ شود. هرگز رنگ آمیزی یا کشسان کردن طبقات بدون چک کردن مناسب و چک کردن از لحاظ امنیتی و بدون رضایت و توافق تولید کننده صورت نگیرد.

از لحاظ سلامتی

ارتباط مستقیم ممکن است باعث یک عامل محرک متوسط شود. برای اطلاعات بیشتر به Motenial sofetg Data sheef  رجوع شود.

رنولیت: خصویت محصول

  • سیستم انعطاف پذیر
  • نفوذ آب نگهدارنده (wpps)
  • نفوذ آب به طریق بتون
  • نفوذ آب رنولیت بتون
  • سیستم آب ذخیره کننده (wss)
  • سیستم سیمان نگهدارنده (cpss)

سیستم نفوذ نگاهدارنده

خطوط دیگری که به روی بتون تاثیر می گذارند نفوذ آب یا واترپنترس نامیده می شود. اگر آب درون بتون ذخیره شود ممکن است دمای آن داغ می شود و پائین بیاید دمای گرم برای کشورهای نواحی گرمسیر و استوایی می تواند باعث بخار آب همراه بتون شود. از طرف دیگر دمای پائین ممکن است باعث یخ زدگی گردد. هر دوی این چیزها برای بتون خطرناک خواهد بود. زیرا مانعی داشتیم که در آینده چه بر سر بتون خواهد آمد؟ باعث احترا و آتش گرفتن در درون آب است. که به دلیل سوراخ های کود درون آن صورت می گیرد برای فهمیدن PPS  دانستند مکانیزمی که باعث نفوذ آب می شود ضروری است. در طی ساخته شدن بتون کانال های بسیار کوچکی که یکی از آنها کاپیداری نامیده می شود که باعث شکل دادن سطح بتون می شود. (به شکل 4 نگاه کنید) بالاخره این کاپیلارها صفات فیزیکی دارند که باعث افزایش آب می شود. بنابراین شما می توانید در مورد افزایش کاپیلاری آب صحبت کنید. افزایش کاپیلاری آب این کاپیلاریها ممکن است خیلی عمیق باشند بنابراین آب می تواند همچنین خیلی عمیق در بتون هدایت شود. البته رنولیت مکانیزم لازم را فراهم می آورد که می تواند باعث بسته شدن افزایش آب در کاپیداری گردد. و رنولیت به روزن های کوچک بتون (به طوری که در شکل 5 می بینید) که باعث مزاحمت هستند به صورت اتفاقی اضافه می شود. البته این روزن های کوچک همچنین درون یا نزدیک کاپیدارها قرار می گیرند. ساختمان کوچک آن (کورن یا غارها نامیده می شود). این قارها باعث شکسته شدن خصوصیات فیزیکی کاپیلارها افزایش پیدا می‌کند تا اولین روزنها یافته شوند. (به شکل 5 نگاه کنید) بنابراین آب قادر نیست که به طور عمیق در بتون  معمولی افزایش پیدا کند. اگر در آن رنولیت استفاده شود. برای نتیجه گیری های رنولیت قادر است که نفوذ آب را در راه ها کاهش دهد و بنابراین باعث تغییر دما در راه ها و گودالها به طوری که می بیندی می شود. و این عمل دوباره باعث ذخیره سازی زمان و هزینه های اضافی می گردد. زیرا این نیاز برای نگهداری پائین است. از طرفدیگر رنولیت که پایه های راه ها می باشند به صورت چند کاره عمل می کنند. شما هیچ مشکلی در استفاده از رنولیت پایه ای که در کشورهای گرمسیر و نظیر آن مورد استفاده قرار می گیرد نخواهید داشتم. در صورتی که زمین شما در جائی نیمه سرد واقع شده باشد.

آرایش زدایی بتن به وسیله الکتروهیدرولیک

آلودگی بتن قسمت اعظم ترکیبات هدر داده شده می باشد این پروژه شامل توسعه ساختارهای راداسنگدار ها می باشد که بسیار مهم هستند. این مواد بر روی فلزهای سنگین و خطرناک پایه ریزی شده است و تاثیر الکتروهیدرولیک در بعضی از نسل های سازمان یافته که ساعت های سازمان انرژی هیدرولیک می باشد رخ می دهد. نفوذ کردن الکتروهیدرلیک در بتون به صورت یک کارآیی با ارزش و سریع و کنترل کننده می باشد. سیستم اسکبل (EHS) عمیق ترین می باشد که سطح شده بتون طراحی شده آن موثر و کافی نمی باشد ولی امولسیون آن کامل است که میانگین 20-10 ساختار بتونی این سیستم را طراحی شده است. پاره ها و خرده های بتون که به خاطر میزان رادیواکتیویته که در EHS اصلی باقی می ماند و به یک مخزن انبار مانند بر می گردد. و همه اوارانیوم را شامل می شود. پاک سازی ساختار بتون که می توان آن را به وسیله آب تمیز کرده. این کار به وسیله تکنیک های امولسیون منظم صورت می گیرد. اخیرا تقسیمات تکنیک های اکسل سیستم های تکسترون همچنین در خرد کردن مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند. که مورد تقاضای فشار زیاد حتما شده است. این پروژه +دارای ولتاژ بالا می باشد. به طور تکمیلی هیچ ضربان تابشی در از دست دادن آب به صورت سنجش کوچکی توسط لیزر صورت می گیرد و همچنین به وسیله گازها و در مراحل تدریجی صورت می گیرد. این تکنولوژی به این صورت شناخته شده است. برای اطلاعات بیشتر به دست امده در مورد استفاده پرتوتایپ قوی که در فلوراید به دست آمده عبارت است از‍: ضربان هایی که در سطح بتون توسط دانشگاه بین المللی نشان می دهد که سنگ های عمیق در عمق 25% اینچ به صورت عمده وارسی می شود.

سرچشمه گرفتن با ولتاژ بالا به صورت میانگین 8/0-7/0 وکتور گندمارت تخلیه کردن الکتریکی می باشد. مربع هیدرولیک هر دقیقه ضربان تکسترون باعث ازدیاد گلندمارت تخلیه کردن الکتریکی می باشد. مربع هیدرولیک هر دقیقه ضربان تکسترون باعث ازدیاد شک های بادی در این بین می شود. و باعث تعیی رموقعیت ابزارهایی سخت وناصاف می شود. 20385 ریور بیچ آب در این میان تخلیه می شود. که میزان موثر آن MA 149 کانال در بتون می شود. میزان زیادی آب به شماره تلفن 4325-381 (677) تماس حاصل کنید.

فشار توسعه یافته در خلاء ها و فضاهای خالی و جابه جا سازی و خرده ها باقی می ماند عکس 4160-381(617)

جامد- مایع بودن سطوح 25-20 هرفوت مربع می باشد. فشار ها می تواند سطوح را در مدت یک ساعت بشکافد. لایه اصلی در آن وجود ندارد. Compusee rere.com a 7157201200 هنگامی که الکترودها شکسته می شود و به سطح نزدیک می گردند زمان تست کردن می باشد. روزانه میانگین مناطق DaE تکنولوژی انرژی فرمان حدود 80 فوت مربع که از مرکز صورت مایع اضافه می گردد و موثر می باشد و ماکزیمم آن صد فوت مربع مدیریت- دفتر علوم و در EHS فراهم و در دسترس قرار می گیرد. تحقیقات توسعه الکتریکی در فضای باز اتفاق می افتد. تکنولوژی هایی که در این قسمت باعث اتلاف می شود میان دو الکترود قرار دارند. رفع شک و تمیز کردن خصوصیت و مشخه سخت افزار منفی می باشد. برای افزایش و زیاد کردن در طی کلاس های موجود در 200-150 برنامه ریزی می شود. اطلاعات مورد نیاز در این پروژه این است که لایه های آب در آب بتون در هر روز یک فوت مربع انجام می شود.

اصل علمی

مهمترین مسئله بتون در جوامع پیشرفته نباید ناچیز پنداشته شود. با نگاهی به اطرافیان شما می تواند ساختارهای بتونی را در همه جا مانند ساختمان ها، جاده ها، پل ها و سدها پیدا کنید. هیچ راهی برای فرار از بتون های یکه هر روز در زندگی شما موثرند وجود ندار. بنابراین باید بدانیم که آن چه چیزی است. بتون ماده ای است مخلوط که از یک بتونه و یک ملاط مانند ساخته شده است. ملاط که ترکیبی از سیمان و بتونه با یکدیگر ترکیبی از توده را تشکیل می دهد. جز اصلی که برای ساخت ملاط استفاده می شود سیمان و آب می باشد و بتونه به خوبی می تواند توده ای متراکم را تشکیل دهد. نقش این اجزا سازنده در این بخش بحث خواهد شد. سیمان به طوری که متداولا شناخته شده است ترکیبی است از سوزانده شدن سنگ آهک و خاک رس با یکدیگر در دمای بالا 1400 تا 1600 به دست می آید.

اگرچه سیمانهای دیگری برای اهداف گوناگون نیز وجو دارد. این نوع آن منحصر سیمان یورتلند با امکانات آن است. محصول سیمان یورتلند با امکانات ان است. محصول سیمان یورتلند از معدن سنگ آهک شروع به کارکرد CaCo3. فشارهای زیاد باعث شکسته شدن سنگ آهک های خرد کننده سپس با خاک رس، شن و سنگ آهن زمین ترکیب می شود و به شکل پودر شکل و هم جنس در می آید. به هر حال این پودر نیز در زیر میکروسکوپ به صورت ناجور و ناهمجنس می باشد. این ترکیب ها در گرمای بالا در کوره های فولادی استوانه ای به صورت هم و کج در می آید. گرمای کوره ها ممکن است با 6 متر در دیامتر و 180 متر در طول بالا بروند. مخلوط مواد خام در دمای بالا در قسمت استوانه ای و به آرامی به صورت طولی در طی کوره ها جابجا می شود. در قسمت پائینی کوره سوخت می سوزد و گرمای لازم را برای واکنش در برابر مواد فراهم می آورد. که مدت 2 ساعت طول می کشد. زمانی که این ترکیبات به پائین قسمت استوانه ای منتقل می شوندو این پیشرفت در 4 مرحله صورت می گیرد. در اولین مرحله آب موجود در پودر  تبخیر می شود. سپس در اثر تجزیه آب روی اکسید کربن از یکدیگر جدا می شود. که این عمل کاسینشن یا برشتن (تبدیل به آهک) نامیده می شود.

مرحله سوم آجرسازی یا کلیتبر نامیده می شود. در طی این مرحله سیلیکات کلسیم تشکیل می شود. و مرحله پایانی سردکردن صورت می گیرد. قسمتهای مرمری به وسیله کوره در این مرحله ساخته می شود. آجر معمولا از ترکیب چهار ماده که بعداً مورد بحث قرار می دهیم تشکیل شده است. آجر سرد می شود. و در زمین با مقدار کمی سنگ گچ ترکیب می شود تا در مرحله پایانی منجر به ساخته شدن سیمان مورتلند شود. آب کلید اصلی این قسمت می باشد به طوری که وقتی با آب مخلوط می شود به شکل خمیر در می اید. که این توده ها را به هم می چسباند. آب باعث سختی بتون می شود که این مرحله را هیدراته شدن می نامند. هیدراته شدن یک واکنش شیمیایی است که ترکیبات اصلی سیمان به وسیله مولکول های آب هیدراته می شوند. که جزئیات هیدراته شدن را در بخش بعد توضیح می دهیم. اب لازم است به صورت خالص دربیاید. تا از واکنش های دیگری که باعث ضعیف شدن مباحث بتون می گردد جلوگیری نکند. نقش آب بسیار مهم است زیرا نسبت اب به سیمان از مهمترین عوامل ساخت بتون کافی می باشد. میزان یا آب نیز استحکام بتون را کاهش می دهد. بتون باید کارآمد باشد بنابراین به صورت محکم به شکل های مختلف برای ساخت دیوارهای و سقف ها و . در آید. زیرا بتون باید با هم قوی و هم کارآمد باشد. یک توازن دقیق نسبت آب به سیمان در زمان ساخته شدن بتون لازم است. توده های شیمیایی ناکارآمده جامه هستند. توده های متراکم به شکل ها و سانحه های مختلف هستند و میزان مواد از قسمت های بهینه شن به سنگ های کوچک تبدیل می شود. زیرا سیمان گرانترین جز در ساخته شدن بتون می باشد. این مرغوبیت سیمان را تضمین می‌کند. 70 تا 80 درصد از ارزش بتون در توده های پائین نگاه داشته می شود. برای مثال علت کمی استحکام در بتون استفاده از توده هایی می باشد که باعث ساخته شدن بتون محکم با خراشیدگی و سایش می شوند توده ها باید تمیز سخت و قوی باشند. این توده ها معمولا بسته می شوند از هرگونه گرد و غبار شکافتن، خاک رس با ناخالصی های دیگر پاک می شود و با این واکنش باعث ساخده شدن سیمان می گردند. سپس در سایزهای مختلف از یکدیگر جدا می شوند و با گذشتن این مواد از طی سری هایی که با سایزهای مختلف باز می شوند. بتون ترکیباتی دارد که مواد وابسته به ساختمان آن را می سازد. تناسب درست از لحاظ جزئیات تزئینی جایگزینی برای این ساختار به صورت بهینه می شود. خواص خوب بتون فوایدی دارد که آن را محبوب می سازد. اول اینکه از لحاظ جزئیات ترکیبی آن به آسانی و سرعت در دسترس می باشند. اما عمر طولانی بتون و طولانی بودن مدت نگهداری خواص اقتصادی آن را کاهش می دهد. بتون می تواند به شکل های مختلف قالب بخورد و به صورت شکل های مختلف و دلخواه در بیاید. ساختمان قالب ها طرح ها در هنگام کار از ارزش و همچنین در برابر باد با آب جانوارن جهنده مثل موش، حشرات، مقاوم می شود. همچنین اغلب از بتون برای ساختمن پناهگاه ها استفاده می شود. بتون علاوه بر فواید بسیاری که دارد دارای محدودیت هایی نیز می باشد. بتون دارای خاصیت انبساط (کشسان، کمی هادی بودن و در برابر شکستگی نیز مقاوم نمی باشد.

هیدراته شدن سیمان یورلنلد:

بتون به وسیله ترکیب آب و سیمان و توده هایی که آنرا کارآمد می سازد و بوجود می آیند. و به صورت دلخواه جایگزین و قالب ریزی و محکم می شوند. و سپس شروع به سخت شدن می نماید. بتون آنگونه که تصور می شود زیاد لازم نیست که خشک شود.

بتون لازم است که به وسیله رطوبت هیدراته و سخت شود وقتی که بتون خشک می شود از ادامه استحکام آن جلوگیری می شود. بتون مقدار بسیار کم آب ممکن است زود خشک شود ولی واکنش کامل را نشان نمی دهد. خصوصیات بتون باید کمتر از یک بتون خیس باشد. عملکرد آب با سیمان در بتون بسیاری برای مواد تشکیل دهنده آن و واکنش هایی که باید در طی چندین سال انجام دهد متهم است. این واکنش بسیار مهم    است که در مورد آن در این بخش به بخش جزئیات آن می پردازیم. سیمان پورتلند شامل 5 ترکیب اصلی و چندین ترکیب فرعی می باشد. ترکیب انواع سیمان پورتلند و برحسب درصد وزنی در جدول شماره 2 نشان داده شده است.

وقتی که اب به سیمان اضافه می شود هر یک از ترکیبات به سوی هیدراته شدن پیش می روند.فقط سیلیکات کلسیم در استحکام قدرتی آن شرکت می‌کند. سیلیکات کلسیم شماره 3 بیشترین نقش استحکامی را در هفت روز اول دارد.

سیلیکات کلسیم شماره 2 آرام واکنش می دهد و فقط در استحکام در ساعتهای بعد از تساوی معادله هیدراسیون سیلیکات کلسیم شماره 3 به این صورت است.

سیلیکات کلسیم شماره 3+ آب  هیدرات سیلیکات کلسیم+هیدروکیسد کلسیم+گرما

 

با اضافه کردن آب سیلیکات 3 به سرعت در برابر کاهش یون های کلسیم یون های هیدروکسید و در برابر مقدار زیاد گرما واکنش نشان می دهد. مقدار PH تا بیش از 12 افزایش می یابد زیرا باعث افزایش یون های هیدروکسید الکائین می شود.

شکل هیدروکسید کلسیم کریستال های هیدرات سیلیکات کلسیم و دانه هایی را که بیشتر بر روی هیدرات سیلیکات کلسیم قرار می گیرند. را شکل می دهد.

کریستالهای سیلیکات کلسیم ضخیم تر می شوند و این باعث می شود که مولکول های اب سخت تر سیلیکات کلسیم 3 هیدراته کنند. دانه های این واکنش هم اکنون باعث پراکنده شدن مولکول های آب می شود. و روی آن راهیدرات سیلیکات کلسیم می پوشاند. این پوشاندن ضخیم در ساعت باعث می شود که ساخت هیدرات سیلیکات کلسیم آرام و آرامتر صورت گیرد.

میان این نمودارهای نشان داده شده به شکل سوراخ های هیدرات سیلیکات کلسیم شکل می گیرد. نمودارها که هنوز هیدراسیون در سوراخ ها رخ می دهد و سوراخ ها با آب پوشانده می شوند. نمودارها آغاز هیدراسیون را نشان می دهد. در نمودارد C هیدراسیون ادامه می یابد. نمودار D سخت شدن سیمان را نشان می دهد. اکثریت فضا با هیدرات سیلیکات کلسیم پوشانده می شود هیدراسیون تا زمانی که آب وجود دارد طولانی مدت ادامه م ییابد و در زمانی که ترکیبات سیمان هنوز هیدراته نشده اند. سیلیکات های کلسیم همچنین برروی قدرت و استحکام بتون در طی هیدراسیون تاثیر می گذارد. سیلیکات دی کلسیم با آب شبیه به سیلیکات کلسیم 3 واکنش نشان می دهد. اما این عمل به آرامی صورت می گیرد. گرمای افزایش یافته کمتر است از میزان هیدراسیون سیلیکات کلسیم 3 صورت می گیرد. زیرا سیلیکات کلسیم 2 بسیار کمتر واکنش نشان می دهد. محصول هیدراسیون سیلیکات کلسیم 2 شبیه به سیلیکات کلسیم 3 می باشد.

سیلیکات کلسیم شماره 2 آب هیدرات سیلیکات کلسیم+هیدروکیسد کلسیم+گرما

اجزا اصلی دیگر سیمان پورتلند آلومینیوم 3 و تترا کلسیم و همچنین هیدروکسید آهن است که در مقابل آب واکنش نشان می دهد و هیدراسیون شیمیایی کاملا شامل واکنش هایی است که به خوبی با سنگ گچ واکنش نشان می دهد. زیرا این واکنش ها به طور موثر در استحکام اثر نمی کند. اگرچه ما هیدراسیون سیمان را به صورت مستقل داریم این به طور کامل رخ نمی دهد. میزان هدراسیون ترکیبات ممکن است بر روی ترکیبات مختلف دیگر تاثیر گذارد. به طور کلی میزان هیدراسیون در طی روزهای اولیه از پر سرعت ترین به آرام ترین عبارت است از:

آلومینوم تری کلسیم< سیلیکات تری کلسیم < هیدراکسید آهن تتراکلسیم< سیلیکات دی کلسیم

به شکل 4 رجوع کنید. گرما به وسیله ‌ی تری هیدراسیون سیمان آشکار می گردد این عمل در طی شکسته شدن وساخته شدن زنجیرهای شیمیایی در طی هیدراسیون صورت می گیرد. این تولید گرما و عملکرد آن در زیر یک ساعت صورت می گیرد. در مرحله‌ی اول هیدرلیز ترکیبات سیمان به سرعت با افزایش چندین درجه‌ی دما صورت می گیرد.

مرحله‌ی دوم به عنوان زمان دورمنسی (زمان رکود) شناخته شده. تکامل تدریجی گرما به آرامی در این مرحله صورت می گیرد زمان رکود در آخرین شکل می توان یک تا سه ساعت طول بکشد در طی این زمان بتون در حالت پلاستیک مانند است که به بتون اجازه می دهد که بدون هیچ مشکل اصلی و مهمی جایگزین شود. این در مرحله ی آخر آغاز می شود در مرحله‌ی سوم یا چهارم بتون شروع به سفت شدن می گردد و این تکامل تدریجی گرما در طی نخستین هیدراسیون سیلیکات تری کلسیم افزایش پیدا می‌کند. مرحله ی پنجم بعد از 36 ساعت صورت می گیرد. عملکرد محصولات هیدراته به آرامی صورت می گیرد و ادامه پیدا می‌کند به طوری که آب و سیلیکات های غیر هیدراته پدیدار می شود.

استحکام بتون

استحکام بتون در واکنش هیدراسیون بسیار مورد بحث قرار گرفته شده است. آب نقش اساسی و بحرانی را در این میان بازی می‌کند. هنگامی که آب برای ساخت بتون کمتر مورد استفاده قرار گیرد قدرت استحکام بتون افزایش پیدا می‌کند. واکنش هیدراسیون باعث مصرف شدن مقدار آب می شود بتون معمولا با آبی بیشتر از مقدار لازم برای واکنش هیدراسیون لازم است ترکیب می شود.

آب زیادی به بتون برای کارایی بیشتر اضافه می شود. آب در واکنش هیدراسیون که در ساختارها و فضا های کوچک باقی می ماند مصرف نمی شود. این سوارخ های ریز بتون را ضعیف می کنند و باعث کمبود قدرت- شکل گیری زنجیرهای هیدرات سیلیکات کلسیم می گردد. این سوراخ های ریزی در بتون تا زمانی که به هم متصل می شود باقی می مانند.

شکل شماره 5:

نمودار قیاسی ارتباطی است میان آب و سیمان و منافذ را ثابت می نماید. فضاهای خالی به وسیله‌ی نسبت آب و سیمان تعیین می شود. ارتباط میان  نسبت آب و سیمان و استحکام آنها در عکس ها نشان داده شده است.

شکل شش:

طرح نمودار عملکرد سیمان بر روی آب در این شکل نشان داده شده است. نسبت آب کمتر به سیمان آ‎ن را به سوی استحکام بیشتر و کارایی کمتر هدایت می‌کند. میزان نسبت زیاد آب به سیمان آن را به سوی قدرت و استحکام کمتر و کارایی بیشتر هدایت می‌کند.خصوصیات فیزیکی ترکیبات شامل شکل بافت و اندازه می باشد که این ها می‌توانند به طور غیر مستقیم بر روی استحکام تاثیر بگذارند.

زیرا آنها می توانند بر روی کارایی بتون موثر واقع شوند. اگر این توده ها بتون را ناکارآمد سازند پیمان کار مقدار بیشتری آب به آن اضافه می‌کند که این باعث سست شدن بتون به خاطر افزایش آب به توده های پیمان می گردد. زمان نیز همچنین عامل مهمی در تعیین قدرت و استحکام بتون می باشد. سختی بتون با گذشت زمان صورت می گیرد. چرا؟ به خاطر بیاورید واکنش های هیدراسوین به طوری که شکل هیدراسیون سیلیکات تری کلسیم آرام و آ‎رام تر صورت می گرفت آن مستلزم زمان زیادی حتی یک سال می شد که برای همه زنجیرها استحکام بتون را تعیین می کرد. آن به طور معمول 28 روز برای امتحان میزان استحکام بتون به طول می انجامد. استحکام بتون همچنین ممکن است با افزودن ترکیبات دیگر تحت تاثیر قرار گیرد. این ترکیبات به عنوان کلیدهای مهمی برای تقویت و اضافه کردن در طی این مراحل تدریجی  صورت می گیرد. بعضی از این ترکیبات به صورت روان و سیال کمتر از آب برای ساخت بتون و کارایی بیشتر بدون اضافه کردن میزان زیادی آب صورت می گیرد. این ترکیبات باعث افزایش استحکام بتون نمی گردد. جدول 3 این ترکیبات و عملکرد آنها را نشان می دهد. دوام و پایداری عامل مهمی در استفاده از بتون می باشد. بتون شرایط خوبی را در امکانات زندگی ایفا می‌کند بتون خوب می تواند یک زندگی خوب در شرایط درست و عالی فراهم آورد. آب اگرچه برای هیدراسیو و سفت شدن بتون مهم است همچنین می تواند دوام و پایداری ساختار آن را کاهش دهد. این به این دلیل است که اب می تواند به صورت مفید به قسمت های درونی بتون هدایت شود و شکل های گوناگون آن را خراب سازد. هر خراب شدن نهایی در طی نگهداری و ساختار بتون صورت می گیرد. پیمان کار باید بتواند عامل های محیطی را تحت نظر قرار دهد وساختار بتونی بادوامی را تولید کند. این عوامل در ساختار ساختمانی بتون شرح داده می شودند.

خلاصه‌ی بتون: بتون در همه جا هست. یک دقیقه وقت و فکر کردن در مورد رویارویی با بتون ممکن است در 24 ساعت اخر صورت گرفته باشد. تمامی این ساختارهای بتونی از ترکیب سیمان و آب و اضافه کردن توده های دیگر تولید شده است. این بسیار مهم است که تفاوت میان سیمان و بتون را از هم تشخیص دهیم. و بدانیم که آنها شبیه به هم نیستند زیرا که سیمان برای ساختن بتون مورد استفاده قرار می گیرد.

بتون = توده های دیگر +  آب + سیمان

سیمان از ترکیب سنگ آهک و خاک رس در دمای 1450 درجه سانتی گراد در کوره ساخته می شود. این آجر به شکل پودر مانند می باشد مواد خام برای ساختن سیمان مورد استفاده قرار می گیرد که شامل مقدار فراوانی از مواد زمین می باشد. مانند کلسیم، سیلیکین، آلومینیم، اکسیژن و آهن آب به عنوان یک کلید واکنش کننده در هیدراسیون سیمان می باشد. ملحق شدن آب به ماده ی اصلی هیدراسیون نامیده می شود. آب و سیمان به سیمان خمیر مانند می چسبند. که شروع به واکنش و سفت شدن می نماید. این خمیر قسمت های پوده مانند را به مراحل هیدراسیون متصل می‌کند در هیدراسیون سیمان تغییرات شیمیایی به صورت آرام رخ می دهد که باعث تولید محصولات کریستالی و تحول گرمایی و دیگر نشانه های قابل اندازه گیری می شود.

خمیر سیمان سخت شده = آب + سیمان

ترکیبات سخت شده سیمان Binder نامیده می شود. که واکنش های بتون را کنترل می نماید. گنجانیش آب (هیدراسیون) در این محصول به دلیل وجود بتون سفت و سخت می گردد در یک دوره بتون به سخت شدن ادامه می دهد و در طی مدت زمان زیادی که اغلب چندین سال به طول می انجامد سخت تر و موقعیت آنها بستگی دارد آب زیاد به نسبت به توده های سیمان استحکام بتون را کاهش می دهد. در این طی منافذ در میان بخش ها افزایش پیدا می‌کند که این عمل با هیدراسیون کامل می گردد و بیشتر بتون از نسبت آب به توده های سیمان میزان 35/0 تا 6/0 است توده ها در بخش های جامد با یکدیگر تکه سنگ های بتونی را تشکیل می دهند ارتباط میان هر نوع و سایز از توده ها به وسیله ی خواص فیزیکی بتون تعیین می شود.

ملات =خمیر سیمان + تنش

بتون = شن و ماسه + ملات

بعضی اوقات مواد دیگر در یک دسته به یکدیگر در بتون متصل می شوند و باعث بوجود آمدن خصوصیات مناسب می گردند. این مواد اضافه شونده هم آمیزه نامیده می شود این هم آمیزه ها در تغییر دادن سیالیت خمیر سیمان استفاده می شود و در افزایش و کاهش زمان موثر می باشد. و عمر الین ساختارها را افزایش می دهد. ساختن سیمان دارای مراحل پیچیده که شامل تغییرات فیزیکی و شیمیایی است می باشد این مواد نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کند.

بتون ترکیبی است از نیمان شن سنگ های کوچک ریگ توده های متراکم و آب به وضوح مشخص است که برای پایه ریزی تست های گوناگون و ترکیب های گوناگونی وجود دارد. این پروژه به طور کلی هدف مناسبی برای ساختن راه های عبور باغ ها حصار بسته ها و دیوارهای که زیر ساخت آنها عمیق نمی باشد مورد استفاده قرار می گیرند. میانگین استحکام C20 صورت می گیرد. این به این معنی است که در هر 20 نیوتن مربع میلی متر بعد از 28 روز به هم فشرده می شوند که این برای ساخت خانه ها یا زیرساخت گاراژ مناسب نمی باشد.

آب

 

آب در ساختن و حفاظت از بتن، ملات، دوغ آب و جدا از گل و لای نمک ها و سایر ناخالصی مورد استفاده قرار می گیرد. قرار دادن کنترات برای تعیین کمیت ناخالصی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این جزیئات معمولا برای مقایسه فشار و استحکام آب و دیگر ترکیباتی که بتن را تشکیل می دهند مورد استفاده قرار می گیرد که در این هنگام آب تبخیر می شود و بتن و آب به این منظور استفاده می شوند. در هیچ موردی ترکیب آب بیش از سه هزار میلیون لیتر در سولفات حل نمی شود. اگر آب دیگری در بتن، ملات، دوغاب حل شود محدودیتی برای حل شدن سولفات مورد استفاده قرار گرفته مطابق با روش آزمایش برای تعیین کردن کمیت حل شدن سولفات در سنگ می باشد و نمونه هایی از این آب در اول می سال 1973 به دست آمده.




سمانه ::: شنبه 99/3/24::: ساعت 10:42 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 5


کل بازدید :34933
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<